lördag 24 november 2007

Tillbaka till Bali

Idag har jag och Alber kommit tillbaka till Bali, Kutabeach och AP inn (hotellet). Den resan var inte nadig.. 13 timmar... litenbat-buss-farja-buss.. Eftersom jag och Abbe akte till Gili olika dagar sa lyckades vi att inte ha samma biljett.. sa batresorna var samma men dom roliga bussresorna fick vi aka i olika bussar, bussar UTAN AC, i min buss hade vi dorrar och alla fonster oppna.. Dessutom holl vi pa att bli kvar i Ubud, efter att vi slappt av lite folk dar sa startade inte bussen.. det slutade med att vi rullade igang den, bakat i en lite brant backe men lagom mycka trafik. Men det funkade!
Nu tankte vi surfa har i nagra dagar och sen fara vidare till Sumatra?? Eller Borneo..

Lite om Gili..
Vi fick vara dyksert!(Jag, Aron, Anton, Micke och Jossan) Det var himla kul det! Fast marika fros, fast jag hade dubbla dykdrakter sa fros jag.. det maste vara nat fel pa mig, man kan inte frysa har.. Vi hade iallafall en jatte bra dykinstruktor, Malene fran danmark, hon var rolig! Abbe, Elin, Emma, Sara och Ida var ocksa och dok med oss tva dyk, fast dom fick dyka med "hot-chocolate" killen.
Men nog ar det fint att komma sa nara Nemo, skolpaddorna och alla dom andra som bor i undervattensvarlden! Vi sag dock inte Lilla Sjojungfrun, fast hon kanske bor i natt annat hav.
Och teoriprovet gick bra! Det firade vi med lite mat och nagra ol sadar pa onsdagen :) Jag sager bara Rodys och "ahaa". Alla pa on kunde massa svenska, tydligen ratt poppis for svenskar att aka dit..

En dag tog vi en liten promenad runt hela on, det var haftigt, fast det var ratt ode pa andra sidan, nagra hotell som dom typ hollpa att bygga.
En volleybollmatch hann vi ocksa med! Sverige vann!


Vi ska forsoka satta in lite nya BILDER ocksa, sa titta in pa: abbemarika.pixbox.se !


Hoppas ni har det bra allihopa!
(For det har vi :)
Puss och Kram/Marika

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis till dykcertifikatet. Nu är det bara att testa i Rosvik när ni kommer hem... Undra vilka fiskar ni hittar där..?

Ni verkar ha såå rooligt så man blir avvis..

Kramar /Thomas