tisdag 13 november 2007

Vattenland!

Den har dagen har gatt i vattnets tecken. Kl. 08.45 steg vi upp, kakade frulle, och knallade till ett vattenland typ 1 km bort. De sju tappra vannerna som trotsade trottheten och gick dit var: Elin, Sara, Ida. Emma, Anton, Marika och jag.

Det var ett sjukt smart betalsystem dom hade pa waterboom. Man betalade intrade som vanligt (kostade typ 110kr), sen gav man sa mycket pengar man ville till tjejen i kassan. Hittilis later det kanske inte sa smart, men lyssna pa det har:
Pengarna man gav till kassaflickan hamnade pa ett personligt "konto" som man fick anvanda under dagen inne pa vattenlandet. Sa fick man ett vattentatt armband med en strackkod pa, som var kopplat till ens konto, som man anvande for att betala dar inne. Man tog sin glass och de scannade ens strackkod, som dom gor pa affarer, och sen var det klart. Pa det viset slapp man ha med sig pengar in och bada med. Sen nar man badat klart och skulle ga hem sa lamnade man tillbaka armbandet och fick tillbaka alla pengar som man inte handlat upp. Vi kopte bade pizza, ol och glass dar inne! Inte sa pjakigt va?!

Vattenlandet var forresten skitbra. En massa roliga rushbanor! Fast det var jobbigt att ga 125 trappsteg nar man skulle upp och aka typ "smash down". Min personliga favorit maste jag nog beratta om. Den hette Boomerang och var jatterolig. Manga trappsteg upp i luften borjade farden. Man satte sig ensam eller 2 och 2 i en gummiring och sen bar det av... Forst nagon svang inne i en liten tunnel, sedan kom en brant nedforsbacke som funkade som ett inrun till WALLRIDEN. Det var en stoooor wallride/quarterpipe som man for upp pa, och sen nar farten tog slut sa vande man och akte baklanges ner mot ett kron dar man oftast vandes tillbaka till framlanges igen och sen var resan slut nar man nadde bassangen. Grymt haftig grej det dar! Tyvar hade ingen med sig kamera dit.

Efter 7 timmars intensivt badande sa var det dags att ga hem... Och fortsatta i havet! Man maste ju hinna med att ta vagorna just vid solnedgangen nar folket borjar bege sig hemmat. Av typ 200 surfare var det bara jag och Emma kvar nar det var typ kolsvart, man sag knappt vad som var vatten och vad som var himmel.. Men det var kul i alla fall!

Och Viktor, jag har kort pa din brada idag, och det var skitkul. Jag hade en maliboubrada tidigare men det var svart att ta stora vagor med den eftersom jag hela tiden dok med nosen ner framfor vagen nar jag kommit upp pa toppen av den. For igar var det sjukt stora vagor. Men dessvarre var det omojligt att komma ut och ta nan vag. Vagorna slog enormt tatt utan nagra som helst uppehall, och varannan vag var dubbel. Han knappt ta luft mellan vagorna som slog emot en. Helt plotsligt markte jag att det var grunt igen och kollade bak... Happ, tillbaks pa land igen.. Kande mig som en femaring som skulle springa forbi 8 gladiatorer. Det var bara nagra balineser som kom ut ordentligt... Jag fick ta 3 vagor pa en timmes KONSTANT paddlande. Grymt bra traning i alla fall.

Jaja, dags att runda av nu kanske. Jag maste bara meddela en viktig sak:
VI HAR LAGT UPP VARA FORSTA BILDER! http://www.abbemarika.pixbox.se/
.. Det har bara tagit ungefar 2 timmar att ladda upp 16 bilder. Men nu finns det nagra i alla fall.

Forresten, Simon har oroninflammation och kan inte surfa eller bada. Han kan inte ens trosta sig med en ol for nagon alkohol far han inte dricka. Jag tycker synd om Simon.

Nu ska i alla fall jag och marika ga och sova for den har dagen har tagit pa kroppen (som alla andra dagar). Och imorgon var det visst morgonsurf igen.. Klockaaan sjuu (pappa betoning).

Hoppas att allt ar bra hemma i snon! Nattinatt! /Abbo

1 kommentar:

Elins mamma sa...

Hej Jättekul att läsa er utförliga blogg! Kul att ni allihopa är tillsammans,känns tryggt på nå´vis.
Ha respekt för vågorna! Surfingen låter härlig! allt gott till er Maggan.S