lördag 17 november 2007

Nu drar vi till Gili!

Man kanske kan klura ut ur den luddiga rubriken att vi ska aka till Gilioarna snart. Fast nu nar jag sitter och skriver det har, pa ett internetcafe pa Bali, sa ar marika redan dar...

Idag akte alla utom jag, simon, elin, emma, sara, sofia och linn till gilioarna. Imorgon aker vi efter. Alla utom simon dvs, for hans tid i varmen ar slut och han far aka hem till snon imorgon. Vi har delat pa oss for att vissa som ska ta dykcertifikat pa Gili skulle aka idag, sa da akte typ Marika ocksa idag eftersom hon inte vill ga kursen ensam. Det ar Aron, Anton, Marika, Jossan och Micke som ska ta dykcert tror jag.. Det kommer bli skitkul sen nar vi kan dyka allihop tillsammans!

Vi tankte i alla fall vara pa nagon av Gilioarna i typ 5-8 dagar kanske. Dykning/snorkling kommer vi nog att agna oss mest at dar. Det kommer bli skont for dar finns inga bilar och INGA MOPEDER och allt verkar vara frid och frojd. Dock sa verkar det vara daligt med surfspots dar. Fast nagot rev skulle visst ga och kora pa i alla fall. Jag tror att surf-zoonen ligger mitt emellan haj-zoonen och stingray-zoonen pa kartan sa det blir nog spannande!

Pa tal om surfing sa var jag och Simon till Dreamland och surfade imorse. Det var ratt blasigt och det var inte riktigt sa lagt vatten som det borde sa det var inte sa bra vagor... Fast det var skitkul i alla fall! Sen pa dagen tankte vi tajma in Kuta reef nar det var hogvatten fast det blaste sa mycket sa det var ingen ide att aka ut. Bade jag och simon har brant oss rejalt idag.. Flera timmars surfande och moppekorande resulterade i 2 mycket snygga brannor. Jag har haft min rashguard (surftroja) pa mig hela dagen de nedre 4 femtedelarna av mina armar ar knallroda och resten av overkroppen vit. Badshortsen har dessutom bildat en vacker rod-vit rand pa laren.. den paminner lite om indonesiens flagga. Simon har haft bar overkropp och ryggsack pa sig nar vi kort moppe i en timme sa hans ryggsack-branna ar inte nadigt haftig!

OJ! Jag kom just pa att vi inte skrivit nagot om vad som hande varan lilla olycksfagel emma i forrigar! Nu kanske du tror att det var nagat lite sadar halvkul som man ska skratta at, fast det var det inte. (Eller slutet ar ratt kul)

Vi hade just kommit till stranden och borjat surfa nar emma borjar gallskrika. Nagot i stil med "@#>%^$$##%! MITT KNA! &^%!##!". Vi som var i vattnet borjade genast barga henne till land. Nar Emmas vanstra kna kikade fram ur vattnet insag vi att det var pa allvar... Knaskalen var sne och satt pa fel stalle sag det ut som! Knaet hade hoppat ur led!
Jag sprang efter hjalp och vips var Emma omringad av 5 balineser. En strand-glass-forsaljare lamnade sina 2 glassar att smalta i solen och sprang ner till vattenbrynet for att hjalpa till. Balineser ar sjukt hjalpsamma manniskor! Nar vi stod och vantade pa ambulansen stod Emma och grinade/skrek/skrattade om vartannat. Hur som helst, nu kommer vi till det roliga i den har historien. Nar dom skulle lyfta in Emma i ambulansen ploppade hennes kna tillbaka! Sjukvararna ville anda ha med henne i ambulansen men Emma skrek typ "NO NO! IT POPPED BACK IM FINE!". Sa dom fick aka darifran utan sjukling, och Emma satt kvar och skrattade/grinade vid stranden. Emma far vila nagra dagar och kaka smartstillande sa far vi hoppas pa att det blir bra snart!

Jaa.. Det ar ungefar vad som har hant har dom senaste dagarna. Jaaa... Jaja. Fyy faan.
Gili nasta!/Abbe

Inga kommentarer: