tisdag 29 januari 2008

Hanojdå?!

Det har var val inte precis som vi forestallt oss. Sitter nu inne pa varat hotell. Jag har pa mig: t-shirt, langtroja, ylletroja, jacka, langbyxor, halsduk, mossa. Fingervantarna tog jag av for att underlatta knapprandet pa tangenterna. Det ar uppskattningsvis ungefar +8 grader har i Hanoi just nu. Inne pa varat rum ar det +15 grader enligt mobiltermometern (utan AC).

Vi kom fram hit idag efter en skon natt pa en sleepingbus fran Hoi An. Eftersom det visade sig vara sa ruskigt kallt har bestamde vi oss for att boka om varat flyg till Bangkok nagra dagar tidigare. Istallet for den 5e februari flyger fran Hanoi den 1a februari.

Imorgon ska vi till Halong Bay och gora en 2-dagars battur! Det blir nog skoj! Vi har packat med oss vara varmaste klader. Det lar nog vara ratt kyligt pa baten. Ni tanker sakert typ "Fasen vad ni klagar! Lyllo er som har plusgrader i alla fall". Men for oss som inte haft kallare an 20 pluagrader nu pa ett tag sa ar det valdigt kallt med 8 grader och regn. Speciellt nar dom inte har isolerade hus. Alla sitter med vinterjackor pa sig inomhus har.

Nu orkar jag inte skriva namer for jag ar trott och ska ga och ta en VARM dusch!
Nu vet ni att vi lever iaf. Hejda!
/Abbe

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan

Jojo. Ni är seriösa måste jag säga. Ni har redan börjat er acklimatisering inför snöstormen här i norr. Inatt stängde man vägen i Björkiz för första gången iår vad jag vet iallafall.

Solen gör himlen illröd, -4 grader och Luossabacken är superfin och längtar efter Er.

Det gör vi också../Kramar från Papa T

Anonym sa...

nu kommer ni snart hem!!!! och vet ni vad det betyder? joooo, att ni snart kan komma hit och få lite snöööööö i 97 dagar istället, bra va ;)Kraaaamar