lördag 14 februari 2009

Hikin' Baldy Mountain!

Vi tog en liten sovmorgon idag. Det lät inte så lockande att ta sig till backen när det utlovats 25000 turister i backarna idag. Inte nog med att det är helg och valentines day, det är president's day på måndag också och alla barn är lediga från skolan...

Så istället för backen packade jag (abbe) ryggsäcken med en spade, kamera, tröja, extra vantar, en macka och en kaffethermos och tog brädan under armen och gick ut för att utforska närområdet. Vi bor så långt upp man kommer på Baldy mountain med bil, så jag fortsatte uppåt till fots. Då hade jag inte för avsikt att nästan 2 timmar senare stå på toppen av berget med 2 amerikaner. Men så blev det, och det är jag väldigt glad för!

Det var inte helt orört överallt eftersom Baldy mountain är rätt populärt att hika, men det var ruskigt bra där uppe! Precis där skogsgränsen slutade var det skitbra att bygga hopp och bonka granar osv.. fast eftersom jag var ensam där (amerikanerna åkte ner direkt vi kom upp) så satte jag mig och åt min matsäck och planerade för framtida hoppbyggen istället. När jag funderat klart fick jag ett sjudundrande puderåk ner till skogen igen.

När jag åkt en bit ner efter skoterspåret mötte jag sandra och johanna som var på väg upp. Jag slog följe med dom och gick tillbaka mot berget. Just där branten började fanns ett gammalt hus som använts vid gruvdriften där för länge sen.. Det tyckte vi såg roligt ut att åka på. Vi fotade och filmade litegrann.. det var skitskoj!

Jag lägger upp några filmklipp från dagen här nedanför!


Sandra kör ett dubbeldropp!



Johanna droppar taket!



Abbe kör en liten pillow!

Abbe pillow bs180 krash

Det finns förresten lite bilder från dagen på pixbox nu! (fr.o.m bild nr: 9 i albumet: Vecka 2, Breckenridge, USA)

Om ni undrar vad marika har gjort idag så är svaret: sprungit, badat kallt badkar och lagat skitgod mat!

Hoppas allt är bra där hemma!

HAPPY VALENTINE'S DAY!

/Abbe

Inga kommentarer: