torsdag 5 mars 2009

Colorado Avalange - Detroit Redwings

Igår gjorde vi något häftigt!
Vi åkte till storstan (eller byn som Johanna kallar det) Denver och kollade på NHL Hockey!
Det var häftigt! Det var endel tjorv innan vi väl kom iväg men jag hoppar över endel tråkig historia och kommer till saken. Tillslut så åkte iallafall Marika, Abbe, Johanna och två svenska tjejer som bor grannar med oss; Jenni och Kristin. Vi hade den minsta lilla bilen man kan hitta i USA och gul var den också.

Vi kom till Denver, självklart körde vi lite fel, men bara lite denhär gången. Vi kom fram nästan exakt när matchen började. Då gällde det bara att hitta biljetter... Vi har hört att det finns massor med folk som säljer biljetter utanför och efter att matchen börjat sjunker dom asevärt i pris! Och det bästa av allt: det första vi ser typ när vi går fram mot arenan är en kille som viftar med biljetter. Vi frågar om han säljer dom. Han svarar: Nej jag vill GE bort dom, jag har fått dom gratis från mitt jobb... WOW!! Och inte nog med det, det är typ vip platser!!
Okej, då hade vi två biljetter, behöver tre till. Runt hörnet står det massor med gubbar och säljer.. Tillslut hittar vi en kille vi köper biljetterna av och sen rusar vi in!

Vi kommer in precis innan första perioden är slut. Fy tusan va häftigt! Arenan är skit stor! Och det är en massa pådrag så fort spelet blir still en enda sekund! Vi såg även en massa svenska spelare.
Vi hejjade på Colorado Avalange, eftersom det är i Colorado vi bor just nu.
Tyvärr slutade matchen 3-2 till Detroit Redwings.
Det var iallafall en ortolig upplevelse! Vi som väl åkte trots allt tjorv innan är mycket nöjda vill jag lova!
Efter matchen körde vi hem igen efter att ha vart och tagit en liten kvällsfika på Cheescake Faktory.

Vi har ju hyrt bilen i 24 timmar så på morgonen passade vi på att åka till Beever Creek, dit kommer man inte med gratisbussarna. Det var tyvärr inte lika bra.. Det var välldigt blåsigt och isigt :/ Men när det kommer lite snö, då är Beever defenitivt ett ställe att vara på. Fantastisk skogsåkning! En jätte mysig park har dom också.

Sedan nu på kvällen har vi vart och spelat scuash (hur det nu stavas) det var riktigt kul! Och efter det toog vi självklart ett litet dopp i bubbelpoolen :)
Abbe och resten åkte och spelade biljard sen men jag kände mig alldeles för trött för det så jag går och sover istället!
Godnatt!
/M

1 kommentar:

Lloyd sa...

Hej svejs!
Eftersom ni är och myser och lever livet ute i världen så tänkte jag att ni kan få en liten dos av verkligheten med min lilla husblog jag startat =)
Hoppas ni har det så roligt där borta!

Ha det bra / Rikard
http://lloydscrib.blogspot.com