måndag 7 januari 2008

Vietnam och Kambodja nasta

Imorgon lamnar vi Thomas, Stina, farmor-Alice, Ranghild och dom andra har pa Koh Lanta och satter oss pa en 15 timmars buss upp till Bangkok. Dar ska vi bo hos Paijong (Chivas mamma) i sa manga dagar sa vi hinner fixa visum till Vietnam och Cambodia.

Idag ar det forresten exakt en manad kvar tills vi kommer till sverige!!
Kanslorna ar blandade. Ibland langtar vi hem massormassor och ibland vill vi inte alls hem nastan.

Har pa Koh Lanta har vi det jatte bra iallafall. Dom tar hand om oss sa val :) Sa vi har tagit det ganska lungt har, vart pa lite moppe utflykter och igar var vi pa en fisketur. Det var inte riktigt sa spannande som det later, men Abbe fick minsan en Barracuda! Och snorkla gjorde vi ocksa.

Vi hors kanske i Bangkok eller i Vietnam, eller Kambodja kanske, vem vet?

Nu ska vi rejsa med moppen till en 'o'de strand :)

Ma gott och hoppas allt ar bra med er!
/Marru

1 kommentar:

Sara sa...

Marika och Abbe HEJ!! Vad kul att läsa om era äventyr i Thailand och Singapore! Jag får flashbacks från när vi var i Singapore, kan tänka mig att de styr upp ett väldigt organiserat och mysigt julpynt över staden;) det känns ju lite som en låtsasvärld, el som att resa in i framtiden när man tar MRT:n och blir bevakad varje rörelse man gör. Va kul att klättra, jag tror ni var grymma! Nu har jag vart hemma i ca tre veckor och plötsligt känns det så längesen vi snorklade ihop på Gili trawangan. Jag har tänkt på er och undrat hur ni har det. Träffade Ellen idag på Safari och frågade henne om er! Jag har börjat jobba på safari nu och så har jag och Isak fått en finfin lägenhet som vi ska flytta in i i feb. Det känns så skönt! Att halka på rätt bananskal är vad det handlar om. Hoppas ni får det bra i Vietnam och Kambodja. Och hörrni! Längta inte hem, för det säger bara shwisch! så vips så är ni hemma igen. Och allt är som vanligt, det har tom blivit vinter här igen! NJUT av era upplevelser! Kramar från Sara